1. PODACI O OSNIVAČU
Da bi tvoja poslovna ideja bila ozbiljno shvaćena, moraš se predstaviti kao osoba od povjerenja. U ovom dijelu, istakni sve relevantne kvalifikacije, diplome, certifikate, radno iskustvo i uspjehe koji te čine kvalifikovanim za pokretanje ovog biznisa. Ako imaš iskustva u industriji, prethodne uspješne projekte ili specifične vještine, ovo je mjesto gdje ih trebaš prikazati. Tvoja biografija treba da bude impresivna, ali i autentična – cilj je da ljudi vide zašto si ti idealna osoba da ovu ideju pretvoriš u stvarnost.
2. KRATAK OPIS POSLOVNE IDEJE
Ovaj dio treba da sažeto objasni o čemu se radi u tvojoj poslovnoj ideji. Fokusiraj se na problem koji rješavaš, jedinstvenost tvog pristupa, i ključne koristi koje će tvoj proizvod ili usluga donijeti korisnicima. Ako ne možeš opisati ideju u nekoliko jednostavnih rečenica, onda je možda nisi dovoljno dobro razradio. Ovdje nema mjesta za predugačke priče – idi direktno na suštinu.
3. OPIS PROIZVODA/USLUGE
Tvoj proizvod ili usluga nisu samo objekti koje prodaješ – oni su rješenja za konkretne probleme. Objasni šta tvoj proizvod nudi, po čemu se razlikuje od drugih na tržištu, i kako će unaprijediti život ili posao tvog korisnika. Jasno naglasi koristi, a ne samo funkcionalnosti. Ljudi žele znati kako će tvoj proizvod ili usluga njima konkretno pomoći.
4. POREĐENJE PROIZVODA/USLUGE SA PROIZVODOM/USLUGOM KONKURENCIJE
Upoznaj svoju konkurenciju. Znaš li šta oni rade dobro, a gdje griješe? Napravi jasnu usporedbu između svog proizvoda/usluge i onoga što nudi konkurencija. Istakni prednosti koje tvoj proizvod ima u odnosu na konkurenciju. Ali, pazi – nema potrebe blatiti druge, dovoljno je da jasno pokažeš zašto je tvoj proizvod bolji.
5. CIJENA PROIZVODA/USLUGE
Cijena tvog proizvoda ili usluge mora biti opravdana kroz vrijednost koju pružaš. Objasni kako si formirao cijenu, uzimajući u obzir troškove proizvodnje, tržišne uvjete, i konkurenciju. Također, pojasni kakvu vrijednost kupci dobivaju za taj iznos – cijena treba odražavati kvalitetu i koristi koje pružaš.
6. CILJANO TRŽIŠTE
Definiraj svoje ciljano tržište – ko su tvoji idealni kupci? Koje su njihove potrebe, gdje ih možeš pronaći, i kako će tvoj proizvod ili usluga zadovoljiti te potrebe? Ovdje trebaš biti što precizniji – umjesto da ciljaš sve, fokusiraj se na one koji će imati najviše koristi od onoga što nudiš.
7. KONKURENCIJA
Konkurencija je tvoj mjerač – usporedi se s njima i identificiraj što možeš raditi bolje. Ovdje trebaš navesti glavne konkurente, analizirati njihove prednosti i nedostatke, i jasno istaknuti kako ćeš se izdvojiti u odnosu na njih. Što te čini boljim izborom za tvoje ciljno tržište?
8. KRATAK PLAN MARKETINGA I PRODAJE
Ovaj dio treba pokazati kako planiraš privući kupce i prodavati svoj proizvod ili uslugu. Koje marketinške kanale ćeš koristiti? Kako ćeš pozicionirati svoj proizvod na tržištu? Na koji način ćeš se obratiti svojim kupcima? Ovdje definiraš strategiju kako ćeš doći do svog ciljnog tržišta i kako ćeš ih pretvoriti u kupce.
9. NAZIV, LOKACIJA, PLANIRANI OBLIK ORGANIZACIJE (obrt)
Naziv tvog biznisa treba biti pamtljiv i reflektirati suštinu onoga što radiš. Lokacija je važna ako imaš fizički prostor, ali u digitalnom svijetu, možeš poslovati globalno. Pravna forma tvog biznisa, bilo da je riječ o obrtu, društvu s ograničenom odgovornošću (d.o.o.), ili nekom drugom obliku, treba biti prilagođena tvojim poslovnim ciljevima i strategiji. Ovdje objasni zašto si izabrao određenu pravnu formu i kako će ti ona pomoći da postigneš svoje ciljeve.