Albina Kriještorac, direktorica sa preko 10 godina iskustva.

Naučite Šta je sve potrebno za Biznis Plan

Bez obzira na vrstu biznisa – bilo da je to kozmetički salon, stolarska radnja, proizvodnja ili vrtić – možete naučiti da napišete biznis plan koji donosi novac.

Pisanje biznis plana

Zamislite ovo: već dugo imate ideju koja vam ne da mira. Vidite je kao svjetlo na kraju tunela – pokretanje vlastitog biznisa, nabavka nove opreme, ili zapošljavanje novih radnika. No, svaki put kada razmišljate o koraku dalje, naiđete na istu prepreku – novac. Treba vam početni kapital, ali kredit nije rješenje koje želite.I tu dolazi na scenu biznis plan. Ali ne bilo kakav biznis plan, već onaj koji otvara vrata bespovratnim sredstvima i daje vašoj ideji krila.

 

Ja sam Albina Kriještorac, poduzetnica s više od deset godina iskustva i preko 200 uspješno završenih projekata iza sebe. Klijenti su mi zahvaljujući tim projektima dobili bespovratna sredstva i pretvorili svoje snove u stvarnost. Ovdje sam da vam pokažem kako i vi možete ostvariti isto.

Kako napisati biznis plan: korak po korak vodič- dijelovi biznis plana

1. PODACI O OSNIVAČU
2. KRATAK OPIS POSLOVNE IDEJE
3. OPIS PROIZVODA/USLUGE

4. POREĐENJE PROIZVODA/USLUGE SA PROIZVODOM/USLUGOM KONKURENCIJE
5. CIJENA PROIZVODA/USLUGE
6. CILJANO TRŽIŠTE

7. KONKURENCIJA
8. KRATAK PLAN MARKETINGA I PRODAJE

9. NAZIV, LOKACIJA, PLANIRANI OBLIK ORGANIZACIJE (obrt)

10. PODACI O ULOZI OSNIVAČA U POSLOVNOM SUBJEKTU
11. LJUDSKI RESURSI
12. PODACI O MENADŽMENTU
13. PROIZVODNI PROCES

14. PODACI O DOBAVLJAČIMA I POTREBNIM USLUGAMA
15. RIZICI I NAČINI SMANJENJA RIZIKA
16. SWOT ANALIZA

17. PLAN POČETNIH ULAGANJA

18. NARATIVNI OPIS PLANA FINANSIRANJA POSLOVNOG SUBJEKTA
19. FINANSIJSKA PROJEKCIJA ZA PRVE TRI GODINE POSLOVANJA

  • 1. PODACI O OSNIVAČU
    Da bi tvoja poslovna ideja bila ozbiljno shvaćena, moraš se predstaviti kao osoba od povjerenja. U ovom dijelu, istakni sve relevantne kvalifikacije, diplome, certifikate, radno iskustvo i uspjehe koji te čine kvalifikovanim za pokretanje ovog biznisa. Ako imaš iskustva u industriji, prethodne uspješne projekte ili specifične vještine, ovo je mjesto gdje ih trebaš prikazati. Tvoja biografija treba da bude impresivna, ali i autentična – cilj je da ljudi vide zašto si ti idealna osoba da ovu ideju pretvoriš u stvarnost.

    2. KRATAK OPIS POSLOVNE IDEJE
    Ovaj dio treba da sažeto objasni o čemu se radi u tvojoj poslovnoj ideji. Fokusiraj se na problem koji rješavaš, jedinstvenost tvog pristupa, i ključne koristi koje će tvoj proizvod ili usluga donijeti korisnicima. Ako ne možeš opisati ideju u nekoliko jednostavnih rečenica, onda je možda nisi dovoljno dobro razradio. Ovdje nema mjesta za predugačke priče – idi direktno na suštinu.

    3. OPIS PROIZVODA/USLUGE
    Tvoj proizvod ili usluga nisu samo objekti koje prodaješ – oni su rješenja za konkretne probleme. Objasni šta tvoj proizvod nudi, po čemu se razlikuje od drugih na tržištu, i kako će unaprijediti život ili posao tvog korisnika. Jasno naglasi koristi, a ne samo funkcionalnosti. Ljudi žele znati kako će tvoj proizvod ili usluga njima konkretno pomoći.

    4. POREĐENJE PROIZVODA/USLUGE SA PROIZVODOM/USLUGOM KONKURENCIJE
    Upoznaj svoju konkurenciju. Znaš li šta oni rade dobro, a gdje griješe? Napravi jasnu usporedbu između svog proizvoda/usluge i onoga što nudi konkurencija. Istakni prednosti koje tvoj proizvod ima u odnosu na konkurenciju. Ali, pazi – nema potrebe blatiti druge, dovoljno je da jasno pokažeš zašto je tvoj proizvod bolji.

    5. CIJENA PROIZVODA/USLUGE
    Cijena tvog proizvoda ili usluge mora biti opravdana kroz vrijednost koju pružaš. Objasni kako si formirao cijenu, uzimajući u obzir troškove proizvodnje, tržišne uvjete, i konkurenciju. Također, pojasni kakvu vrijednost kupci dobivaju za taj iznos – cijena treba odražavati kvalitetu i koristi koje pružaš.

    6. CILJANO TRŽIŠTE
    Definiraj svoje ciljano tržište – ko su tvoji idealni kupci? Koje su njihove potrebe, gdje ih možeš pronaći, i kako će tvoj proizvod ili usluga zadovoljiti te potrebe? Ovdje trebaš biti što precizniji – umjesto da ciljaš sve, fokusiraj se na one koji će imati najviše koristi od onoga što nudiš.

    7. KONKURENCIJA
    Konkurencija je tvoj mjerač – usporedi se s njima i identificiraj što možeš raditi bolje. Ovdje trebaš navesti glavne konkurente, analizirati njihove prednosti i nedostatke, i jasno istaknuti kako ćeš se izdvojiti u odnosu na njih. Što te čini boljim izborom za tvoje ciljno tržište?

    8. KRATAK PLAN MARKETINGA I PRODAJE
    Ovaj dio treba pokazati kako planiraš privući kupce i prodavati svoj proizvod ili uslugu. Koje marketinške kanale ćeš koristiti? Kako ćeš pozicionirati svoj proizvod na tržištu? Na koji način ćeš se obratiti svojim kupcima? Ovdje definiraš strategiju kako ćeš doći do svog ciljnog tržišta i kako ćeš ih pretvoriti u kupce.

    9. NAZIV, LOKACIJA, PLANIRANI OBLIK ORGANIZACIJE (obrt)
    Naziv tvog biznisa treba biti pamtljiv i reflektirati suštinu onoga što radiš. Lokacija je važna ako imaš fizički prostor, ali u digitalnom svijetu, možeš poslovati globalno. Pravna forma tvog biznisa, bilo da je riječ o obrtu, društvu s ograničenom odgovornošću (d.o.o.), ili nekom drugom obliku, treba biti prilagođena tvojim poslovnim ciljevima i strategiji. Ovdje objasni zašto si izabrao određenu pravnu formu i kako će ti ona pomoći da postigneš svoje ciljeve.

Najčešće greške u pisanju biznis plana – I kako ih izbjeći

Hajde da budemo jasni: Pisanje biznis plana nije samo formalnost. To je osnovna stvar koja može napraviti razliku između uspjeha i neuspjeha. Mnogi poduzetnici olako shvataju ovaj proces, misleći da je dovoljno popuniti osnovne informacije. Ali, realnost je drugačija. Evo nekih od najčešćih grešaka koje mogu uništiti vaš plan i kako ih izbjeći:

  1. Nerealne finansijske projekcije – Budite iskreni prema sebi i prema brojkama. Ako predviđate nevjerojatan profit u prvoj godini bez ikakvog jasnog plana kako to postići, vaš biznis plan će brzo pasti u vodu. Donatori i investitori traže realne i ostvarive brojke, ne fantazije.
  2. Nedostatak održivosti – Održivost nije samo riječ, to je način razmišljanja. Biznis plan nije samo o tome kako započeti, već i kako opstati. Ako ne pokažete kako će vaš biznis trajati na duge staze, zašto bi vam neko dao novac? Donatori traže dugoročne projekte, a ne kratkotrajne avanture.
  3. Neprilagođenost javnom pozivu – Nema univerzalnog pristupa. Svaki javni poziv ima svoje specifične zahtjeve. Ako vaš biznis plan nije prilagođen tim zahtjevima, možete zaboraviti na sredstva. Prije nego što krenete s pisanjem, detaljno pročitajte svaki zahtjev i budite sigurni da ste ga razumjeli i primijenili.

I sad dolazimo do onog najvažnijeg – dokumentacija. Mnogi ljudi misle da je dovoljno imati sjajan biznis plan. Nije. Vaša dokumentacija mora biti tip-top, u skladu s onim što javni poziv zahtijeva. Ako se traži da dostavite 12 papira, dostavite 12 papira. Ako je dokumentacija potrebna da nije starija od šest mjeseci, nemojte zakasniti ni jedan dan – inače, sve pada u vodu.

Ali, čekaj, ima još! Numerisanje stranica, uvezivanje projekta, potpisivanje – sve su to mali, ali ključni koraci. Znate li koliko puta su ljudi zaboravili potpisati biznis plan? Rezultat? Sav trud pada u vodu. To je kao da ste trčali maraton i pred ciljem se spotaknuli.

Dakle, šta je suština? Prije nego što predate svoj biznis plan, prođite kroz sve još jednom. Detaljno. Pažljivo. Jer najbolji biznis plan neće uspjeti ako je dokumentacija neuredna. I zapamtite – uspjeh leži u detaljima.